Türkiye İstatistik Kurumu'nun verilerine göre tüketici fiyatları temmuz ayında yüzde 1,78, ağustos ayında yüzde 1,84 ve eylül ayında yüzde 1,84 arttı.

Üç aylık oranlar kümülatif olarak hesaplandığında yılın ikinci yarısının ilk üç ayında yaklaşık yüzde 5,56'lık enflasyon oluştu.

OCAK ZAMMININ YARISI BELLİ OLDU

SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin maaş artışında yılın ikinci yarısında gerçekleşen altı aylık enflasyon belirleyici olacak.

Temmuz, ağustos ve eylül verileriyle ilk üç aylık dönem tamamlanırken kesin oran için ekim, kasım ve aralık ayı enflasyonlarının da açıklanması beklenecek.

Bu nedenle yüzde 5,56, Ocak 2027'de uygulanacak nihai zam oranı değil; şu ana kadar oluşmuş üç aylık enflasyonu gösteriyor.

23 BİN 552 TL'YE OTOMATİK OLARAK EKLENMİYOR

En düşük emekli aylığı, Temmuz 2026 ödeme döneminden itibaren yapılan yasal düzenlemeyle 23 bin 552 TL'ye yükseltildi.

Ancak burada kök aylık ile emeklinin hesabına yatırılan en düşük ödeme tutarı arasındaki fark önem taşıyor.

SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin kök aylıkları altı aylık enflasyon oranına göre artırılıyor. Buna karşılık kanunla belirlenen 23 bin 552 TL'lik en düşük emekli aylığının artırılması için ayrıca yasal düzenleme gerekiyor.

Bu nedenle üç aylık yüzde 5,56'lık oranı doğrudan 23 bin 552 TL'ye ekleyerek yeni en düşük emekli aylığını hesaplamak doğru değil.

KÖK AYLIK NEDEN ÖNEMLİ?

Kök aylığı en düşük ödeme tutarının altında kalan emeklilerin aylıkları, belirlenen taban seviyeye tamamlanıyor.

Bu nedenle altı aylık enflasyon zammı kök aylığa uygulansa bile bazı emeklilerin banka hesabına yatırılan tutardaki değişim farklı olabiliyor.

Ocak ayında oluşacak kesin enflasyon oranının ardından kök aylıklar yeniden hesaplanacak.

EN DÜŞÜK EMEKLİ AYLIĞI NE KADAR OLACAK?

23 bin 552 TL olan mevcut en düşük emekli aylığının Ocak 2027'de ne kadar olacağı henüz belli değil.

Ekim, kasım ve aralık ayı enflasyonlarının açıklanmasının ardından SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin altı aylık zam oranı kesinleşecek.

En düşük emekli aylığının yeni dönemde artırılması halinde ise bunun ayrıca yapılacak yasal düzenlemeyle belirlenmesi gerekecek.

Bu nedenle şu aşamada 23 bin 552 TL üzerinden herhangi bir yeni taban aylık rakamını kesinleşmiş tutar olarak vermek mümkün değil.